CHIA

💚💚💚CHIA – superfood naszych czasów. Co to właściwie takiego jest i czy te małe ziarenka faktycznie są zdrowe?
Chia, czyli szałwia hiszpańska zdobyła serca dietetyków przede wszystkim wysoką zawartością białka (20%), kwasów tłuszczowych omega-3 (34%) i błonnika (25%).
Co nam to daje?
💪– odmładza:) a raczej spowalnia starzenie się komórek – dzięki wysokiej zawartości przeciwutleniaczy
💪– dba o serducho – bogactwo antyoksydantów obniża stres oksydacyjny w organizmie, przez co ryzyko miażdżycy i zawału mięśnia sercowego spada.
💪– dba o jelita a raczej o prawidłową perystaltykę jelit i usuwanie z układu pokarmowego szkodliwych substancji.
💪– kobiece sprawy pod kontrolą – wysokie spożycie kwasów tłuszczowych z rodziny omega-3 i ograniczanie nadmiernej podaży omega-6 chroni przed rakiem.

Nasiona szałwii są zdrowe. Nikt nie zanegował dobroczynnego wpływu na zdrowe tych ziarenek, jednak badania prowadzone w Unii Europejskiej zwracają uwagę na ilość spożywanych nasion chia. Dopuszczalna dzienna ilość to nie więcej niż 2 łyżki. Czyli jak zazwyczaj w przyrodzie – nadmiar szkodzi.
nikt nie zanegował dobroczynnego wpływu szałwii hiszpańskiej na nasze zdrowie, to Unia Europejska zwróciła uwagę na to w jakich ilościach ją jemy.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *